Cabarete style i Hayling

Tillbaka i ett regnigt England. Resan hit gick bra med flyg och bilkörning på vänstersida. 🙂 Väl framme så körde vi ner till klubben för att kolla till läget. Mycket vind var det och lowtide så ingen segling! Vi utnyttjade istället resten av dagen att komma ordning på vårt sköna B&B precis längs med strandpromenaden, käkade gott och löppass i ösregn!

Idag vart det liknande väder på morgonen runt 30 knop i vindbyarna men prognosen sa att det skulle minska till efter lunch vilket passade bra för oss. Vi drog ner till klubben efter en go English breakfast för att se om vi kunde få ut våra båtar. Nu på VM får alla nya båtar att segla med så det ska vara lika för alla.  Tyvärr fick vi inte hämta ut dem för imorgon men som tur är så har vi våra egna båtar här eftersom vi seglade i Weymouth för ca 2 veckor sen. Gött! Av med dem från släppet, käka och sen ut på Engelska kanalen.

Blev ett bra och långt pass. Körde några långa race med flera nationer och lite egen träning. Att segla här idag gav lite Cabarete vibes. Stora vågor, vind och rev lite här och var så vågorna bröt överallt. Dock lite kallare än västindien men bra segling!

Imorgon kör vi på med segling och inmätning av våra VM båtar. Nu ska vi ut på löprunda, igen.